۰۹۱۲۲۶۳۶۳۵۴

راهنمای خرید باغ ویلا به صورت اصولی

در این مقاله قصد در راهنمایی خرید ویلا رو داریم

زندگی آپارتمانی و ماشینی با ترکیب هوای آلوده همیشه سخت و کسالت بار بوده است و باعث بیماری های گوناگونی میشود. به همین دلیل هم هست که افراد زیادی رو به خرید ویلا میاورند. کسترش روز افزون این تقضا باعث شده که املاک های زیادی خدمات خودت را به صورت آنلاین در اختیار مشتریان قرار دهند.

 

چرا به داشتن یک ویلا احتیاج داریم؟

 

حریم خصوصی

یک فضای سبز برزگ اختصاصی را در نظر بگیرید که هر زمانی که به آن نیاز داشته باشید آن را در اختیار دارید دیگر همسایه و مزاحمی ندارید و با خیال راحت از این فضا استفاده میکنید. و نیاز نیست که این فضا در با دیگران به اشتراک بگذارید.

فرار از آلودگی

چه چیزی بهتر از این که در هر روزی از سال که میخواهید بدور از آلودگی و ترافیک شهری سپری کنید. خرید باغ ویلا یکی از مزیت هایی که دارد این است که میتوانید علاوه بر هوای پاکی که در اختیار دارید از درختان مثمر میوه و همچنین گل و گیاه هایی که به سلیقه خود کاشته اید بهرمند شوید.

یک سرمایه گذاری بدور از استرس

یکی از بهترین نوع های سرمایه گذاری خرید باغ و زمین است که علاوه به اینکه میتوانید از مزیت های آن بهرمند شوید ، قیمت آن نیز بالا میرود.

 

چه نکاتی باید درهنگام خرید ویلا رعایت شود ؟

هرآنچه که از خرید ویلا میخواهید از قبل مشخص کنید

قبل از هر چیزی شما باید برای خرید باغ ویلا لیستی از هرآنچه که نیاز دارید و میخواهید که داشته باشید را مشخص کنید. این لیست میتواند شامل متراژ ویلا ، میزان نورگیری ، متراژ باغ ، تعداد اتاق ها و وجود امکاناتی مانند استخر و… باشد. برای درک بهتر متراژ مورد نیازتان میتوانید خانه ای که در آن هستید و ساکن آن هستید را اندازه بگیرید تا درک بهتر و درست تری از عمارت و اتاق های که به آنها نیاز دارید و مقدار تجهزات که نیازد دارید بدست آورید. و دیگر مزیت این کار این است که تخمین درست تر و دقیق تری به مقدار هزینه مورد نیاز برای ایجاد تغییرات اساسی در باغ ویلا خود نیاز دارید میرسید.

 

بررسی منطقه

یکی از اصلی ترین وظایفی که یک خریدار باغ ویلا دارد ، تحقیقات لازم و مورد نیاز از منطقه است. به طور مثال اگر قصد خرید یک باغ ویلا در حاشیه رودخانه را دارید میتوانید از افراد محلی آن منطقه سوال کنید که وضعیت آب هوا در فصل های مختلف سال چگونه است. به این دلیل که بسیاری از ویلا های شمال کشور در برخی فصول سال در معرض خطر آبگرفتگی و سیل هستند. به این دلیل است که باید ویلایی انتخاب کنید که از ارتفای بالاتری از سطح آب قرار داشته باشد. از دیگر مسائل مهم در هنگام خرید ویلا باید به آن توجه داشته باشید این رشد اقتصادی ملک است. .خیلی از خریداران ، خرید باغ ویلا را نه برای برطرف کردن نیاز به سرپناه ،  بلکه برای سرمایه گذاری آینده میدانند. برای بدست آوردن درک درستی از منطقه و شناختن منطقه میتوانید با پرسوجو کردن از محلی ها و حتی پرسیدن اینکه اکثرا چه ویلا هایی در این مطنقه ساخته میشود و از نظر امنیت در چه سطحی هست به آن نتیجه مورد نظر برسید.

یکی دیگر از عوامل مهم تاثیر گذار دستری ویلا به معابر اصلی شهری است. توجه داشته باشید که هرچه به مسیر های اصلی شهری نزدیک تر باشید قطعا امکان رشد اقتصادی آن ویلا نیز بالا است .

 

بودجه خود را برای خرید ویلا معین کنید

بعد از مشخص کردن لیست نیاز های خود حالا زمان آن رسیده که مشخص کنید که چه مقدار بودجه برای خرید ویلا درنظر دارید و حاضرید که چه مقدار هزینه کنید البته که باید در نظر داشته باشید جدا از هرینه های خرید ویلا در معامله شما هزینه های جانبی دیگر هم دارید که بسیار مهم هستند و باید در محاسبات خود در نظر بگیرید. به طور مثال هزینه های اداری و ثبت سند در محضر و… هزینه های هسنند که در خرید ویلا باید درنظر داشته باشید. به غیر از موارد بالا هزینه هایی مانند بازسازی آشپزخانه ، رنگ کردن اتاق ها ، نگهداری از استخر و … وجود دارند که از قبل باید برای آنها برنامه ریزی کرده باشید .

 

اینترنت به شما کمک میکند

خوشبختانه رشد روز افزون دنیایی اینترنت به کمک مشتریان آماده برای خرید و فروش باغ ویلا که با یک جستجوی ساده در اینرنت هم میتوانند منطقه مورد نظر را به خوبی بشناسند و هم قیمت روز و ملک مد نظر خودشان را به راحتی پیدا کنند. گرچه بازدید از طریق اینرنت ساده است ولی همیشه کافی نیست و باید شما ملک مورد نظرتون رو پیدا و از نزدیک خودتان بازدید کنید.

 

پسند در نگاه اول

با توجه به اینکه اکثر خریداران به دنبال آرامش و آسایش از یک ویلا هستند خیلی مهم است که به حسی که در نگاه اول به یک ویلا میگرند توجه کنند. ویلایی که با سلیقه شما هماهنگ باشد در نگاه اول توجه را جلب میکند. البته به هیچ عنوان نباید از عیوبی که میتواند یک ویلا داشته باشد چشم پوشی کرد.

ممکن است چند ویلا را مورد بازدید قرار دهید ولی ویلایی که پسند میکنید رو چند بار به بازدید از آن بروید با  دقت ویلا را مورد بررسی قرار دهید .زمانی که تصمیم به انتخاب یکی از آنها گرفتید ، دوباره و حتی برای بار سوم نیز بازدید دقیقی از ویلای مورد نظر انجام دهید تا تمامی جوانب را بررسی کرده باشید و آگاهانه خرید را انجام بدهید

 

با مشاورین املاک معتبر معامله کنید

مشاور املاکی با داشتن دانش صحیحی از منطقه و قیمت‌ها، بدون شک می‌تواند خریدار را به درستی راهنمایی کند. بهتر است به دنبال مشاور املاکی بروید که وبسایتی دارای جزئیات و تصاویر کاملی از ویلا باشد تا بتوانید به راحتی تصمیم بگیرید. حتماً از مشاور املاک، اطلاعاتی درباره قیمت کلی املاک در منطقه و رشد اقتصادی آن بپرسید و حتی می‌توانید نتایج را با تحقیقات قبلی که انجام داده بودید، مقایسه کنید.

اگر به دنبال خرید یک باغ ویلا هستید، قبل از امضای قرارداد کتبی، مطمئن شوید که صاحب ملک نیستید و به قول و قرارهای شفاهی اعتماد نکنید. نوشتن فقط یک قولنامه شما را به صاحب ملک تبدیل نمی کند. قولنامه فقط توافقی است که به صورت کتبی بین خریدار و فروشنده صورت گرفته است. اگر یک قرارداد تبادلی بنویسید، پس از اینکه مطمئن شوید که فروشنده اصلی است، باید مدارک مربوطه را چک کنید. برای این کار، کارت ملی و شناسنامه فروشنده را با مدارک ثبتی سند مقایسه کنید. همچنین، اگر فروشنده وکیل دارد، حتماً اطلاعات وکالتنامه را از دفترخانه ثبتی تحقیق کنید.

مطرح شدن جملات بزرگنمایانه در هنگام معامله املاک بسیار رایج است بنابراین بهتر است همه جنبه‌های مربوط به ملک و معامله را مورد بررسی قرار دهید و از معامله‌ای که به نظر غیر واقعی و از دست دادنی می‌آید ، دوری کنید و فراموش نکنید که قراردادی که بین شما و فروشنده بسته می‌شود را با دقت مطالعه کنید و سپس امضا کنید.

 

خرید ویلای بدون سند ممنوع

نمی‌توانید سایت‌ها و روزنامه‌های خبری را بخوانید و اما هیچ خبری از کلاهبرداری‌های چنینی نداشته باشید . نبود سند ، به ویژه برای ملک‌های نوساز، می‌تواند نشانگر این باشد که سازنده ملک به دلایل مختلف مبلغی را به شهرداری بدهکار است و نتوانسته است تسویه کند و تاییدیه‌هایی مانند پایان کار و… بگیرد. البته این اتفاق معمولاً برای املاک نوساز رخ می‌دهد و اگر حداقل دو سال از ساخت ملک گذشته باشد کمتر با چنین مشکلاتی رو به رو است .

 

 

 



بروز رسانی در ۱۴۰۲/۰۵/۱۱